Resultaten bijhouden
De software houdt de vorderingen van de leerlingen bij. De software heeft een eigen bibliotheek maar je kan ook je eigen (school)bibliotheek samenstellen met eigen lespakketten en teksten voor thuis.
Voor de thuisbegeleiding kan je wekelijks een pakket lees- en spellingopdrachten voor thuis klaarzetten en monitoren met behulp van de Taal in Blokjes reader software. De leerling logt in en kan zelfstandig aan de slag met het lezen van teksten lezen met de vooraf ingestelde klankhulp en andere leesondersteuning. En ook met andere opdrachten op het gebied van spelling, schrijven of begrijpend lezen als die zijn opgegeven. In je hoofdaccount kan je terugzien wat de leerling heeft gelezen en
geschreven.
Benieuwd hoe dit werkt?
Bekijk deze korte video over de bieb en leesgeschiedenis.
Behandelplan lezen
De leesondersteuning kan voor elke leerling apart worden ingesteld. Voorbeeld: geef maximale ondersteuning bij ‘moeilijke verhalen’ en minimale ondersteuning bij ‘makkelijke verhalen’. Stel het leesniveau bij (10 niveaus) aan de hand van de vorderingen die u ziet in de leesgeschiedenis. Kies op tekstkenmerken zoals het aantal leenwoorden. Bij elk verhaal kunt u het aantal klankgroepen en andere woordkenmerken inzien.
Meer informatie over de Taal in Blokjes Reader software zie:
- de reader software op de website: www.taalinblokjes.nl/reader
- de FAQ Wat is de Taal in Blokjes Reader software?
- en Taal in Blokjes software.pdf
Recente reacties